Searching...
niedziela, 8 marca 2015

Psychoterapia on-line

Depresja to ciężka choroba i trudna do wyleczenia. W dzisiejszych czasach jest bardzo wiele skutecznych leków na depresję, które dość szybko pomagają zwalczyć objawy i ustabilizować nas emocjonalnie. Chcę zwrócić uwagę, że leki pomagają nam tylko w sposób biologiczny. Nie rozwiążą naszych problemów, nie zmienią nas, ani naszych nawyków. Dlatego właśnie po odstawieniu leków depresja zazwyczaj wraca. By móc się przed tym uchronić, podstawą leczenia depresji powinna być psychoterapia. Niektórzy sądzą, że zmiana miejsca pracy, zamieszkania, partnera rozwiąże nasze problemy, jednak później okazuje się, że otoczenie się zmienia a problemy pozostają. Zostają bo są w nas. Psychoterapia jest po to, byśmy zauważyli to, czego do tej pory nie widzieliśmy i zmienili swoje podejście do życia w taki sposób, aby choroba nie wróciła. 
Okazuje się, że psychoterapia nie koniecznie wiąże się ze spotkaniem w gabinecie, twarzą w twarz z terapeutą. W Polsce pojawiły się ośrodki, które oferują pomoc terapeutyczną przez Skype'a. Takie ośrodki mieszczą się już w Warszawie, Krakowie, Toruniu i Gdańsku. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które chcą w jakiś sposób pozostać anonimowe, mają problem z dojazdem do specjalisty lub mieszkają w małej miejscowości. Co jest w tym wszystkim najważniejsze? Terapia prowadzona przez Sype'a jest tak samo skuteczna jak ta prowadzona z pacjentem w gabinecie. W USA przeprowadzono badanie, które pokazało, że u pacjentów z depresją, lękami i nerwicami leczonych metodą tradycyjną, jak i u pacjentów leczonych metodą on-line, odnotowano spadek wskaźnika depresji na bardzo podobnym poziomie.
Ja korzystam z terapii spotykając się z lekarzem w gabinecie, ale cieszy mnie to, że jest też możliwość porozmawiania z psychologiem on-line. Chciałam tym wpisem namówić osoby chore na depresję, nerwicę, mające lęki, by jednak spróbowały psychoterapii. Psychoterapia to podstawa by z tego wyjść. Jeśli z jakiegoś powodu omijaliście takie gabinety szerokim łukiem, to może forma on-line będzie dla Was dobrym rozwiązaniem. Spróbujcie :-)



Share This To :

3 komentarze:

  1. wlasnie robie taki kurs on line, ale jak narazie sie niczego nie dowiedzialam, poki co przyklady jakie ludzie maja problemy(ja nie mam zadnego z nich) jak w nich to narasta i nie umieja sobie z tym radzic, kiedy bedzie porada jak ja mam sobie z tym poradzic ! ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znac, jak będziesz po kursie. Z tego co mi wiadomo to terapeuci sami muszą przejść przez terapię, żeby mogli w ogóle pracować z pacjentami. I pewnie na takich spotkaniach omawia jaj radzic sobie z pacjentami i ich problemami.

      Usuń
    2. nie wiem czy dotrwam do konca...gadaja cos o rutynie, zeby sie do niej przyzwyczajac stopniowo, a potem bedzie latwiej z wykonywaniem podstawowych czynnosci, ale mnie wlasnie rutyna w zyciu zabija...

      Usuń